Vier weekends geen treinen tussen Mol en Herentals

Infrabel vernieuwt zeven wissels aan station van Mol

Spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel vernieuwt tijdens de maand november zeven wissels aan het station van Mol. De bestaande houten wissels zitten op het einde van hun levensduur en worden vervangen door betonnen exemplaren. De nieuwe wissels zijn geluids- en onderhoudsvriendelijker. Door deze werken kunnen er vier weekends geen treinen rijden tussen Mol en Herentals, en dat in beide richtingen. NMBS zet vervangbussen in. De studententrein vanuit Mol richting Heverlee op zondagavond en op maandagavond 11 november rijdt zoals gepland. Via de online routeplanner van NMBS kunnen reizigers zien wat de hinder en het alternatief is voor hun traject.

Het treinverkeer tussen Mol en Herentals wordt vier (verlengde) weekends onderbroken:

• Vrijdag 1 tot en met zondag 3 november
  • Zaterdag 9 tot en met maandag 11 november
  • Zaterdag 23 tot en met zondag 24 november
  • Zaterdag 30 tot en met zondag 1 december

Tussen Mol en Herentals zorgt NMBS voor vervangbussen. Deze stoppen in Mol, Geel, Olen en Herentals. In het station van Herentals is een aansluiting met de IC-trein richting Antwerpen. In het station van Mol zijn aansluitingen met de IC-treinen richting Hasselt en richting Hamont. De studententrein vanuit Mol richting Heverlee op zondagavond en op maandag 11 november rijdt normaal.

Tijdens het weekend van zaterdag 16 en zondag 17 november rijden er wel treinen tussen Mol en Herentals. Op zondag 17 november kunnen er dan tot 18 uur door werken geen treinen rijden tussen Mol en Leopoldsburg. NMBS zet vervangbussen in tussen beide stations. In de stations van Mol en Leopoldsburg kunnen reizigers overstappen op de trein.

Dimitri Temmerman Woordvoerder NMBS
Thomas Baeken
Thomas Baeken Woordvoerder Infrabel

Met meer dan 900.000 reizigers per dag (voor de COVID-19 crisis) wenst NMBS de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in BelgiĆ«. Haar streefdoel zijn tevreden klanten die de trein als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften zien. NMBS investeert daarom in een klantgericht vervoersmodel, stipte en goed onderhouden treinen en comfortabele en functionele stations die naadloos aansluiten op andere intermodale vervoersmodi. NMBS telt 18.400 medewerkers die samen elke dag opnieuw de klant centraal stellen.