Stiptheid treinen bereikt 91,6% in november

De stiptheid van de treinen bedroeg in november 91,6%. Dat is beter dan in november vorig jaar, toen 87,8% van de treinen stipt reed. Sinds begin dit jaar bedraagt de stiptheid 91,6%, een verbetering van 2,1% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar (89,5%).

De analyse van de oorzaken van de niet-stiptheid toont aan dat in november 23,6% van de vertragingen te wijten was aan het gebrek aan robuustheid van het spoorwegsysteem, 10% aan Infrabel, 18,6% aan derden en 44% aan NMBS. De overige 3,8% is toe te schrijven aan andere oorzaken.

Britt Monten

Britt Monten

Woordvoerder

 

 

Delen

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.

Neem contact op met

www.nmbs.be