Stiptheid boven 90% in januari

De stiptheid van de treinen bedroeg in januari 91,3%. Dat is gevoelig beter dan in januari vorig jaar, toen 88,2% van de treinen stipt reed. De verbetering van de stiptheid die doorheen 2024 werd vastgesteld, zet zich in januari 2025 dus verder.

De analyse van de oorzaken van de niet-stiptheid toont aan dat in januari 23,5% van de vertragingen te wijten was aan het gebrek aan robuustheid van het spoorwegsysteem, 12,9% aan Infrabel, 42,1% aan NMBS en 18,1% aan derden. De overige 3,4% is aan andere oorzaken toe te schrijven.

De toename van de stiptheid met 3,1% is te danken aan een verbetering doorheen alle belangrijke categorieën (robuustheid, Infrabel, NMBS en derden)

Spoorlopers waren in januari nog goed voor 2.302 minuten (of meer dan 38 uur) vertraging.

Bart Crols

Bart Crols

Woordvoerder, NMBS

 

Share

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.

Neem contact op met

www.nmbs.be