Stiptheid bereikt 91,4% in juli 2024

Stiptheid is opnieuw verbeterd in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar

In juli bedroeg de stiptheid 91,4%, een ​ verbetering in vergelijking met het cijfer van juli 2023 (91,1%).

De maand juli kende enkele felle onweersbuien met gevolgen voor het treinverkeer (voorwerpen in de sporen etc). Ook het aantal gevallen van trespassing bleef op een hoog niveau waardoor de categorie “derden” de belangrijkste impact had op de stiptheid. Een IT-panne gelieerd aan de netinfrastructuur beïnvloedde eveneens de stiptheid. ​

Het aantal pannes aan het treinmaterieel was vergelijkbaar met dezelfde periode vorig jaar en beter dan in 2022.

Tijdens de eerste zeven maanden van het jaar bedroeg de stiptheid gemiddeld 89,3%, een verbetering van 1,2% in vergelijking met dezelfde periode in 2023 (88,1%).

NMBS blijft verder werken aan de verbetering van de stiptheid, met als doel de objectieven te bereiken die vastgelegd zijn in het openbaredienstcontract dat met de Belgische staat is afgesloten. ​ ​ 

Bart Crols

Bart Crols

Woordvoerder, NMBS

 

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.

Neem contact op met

www.nmbs.be