Stiptheid bereikt 88,9% in mei 2024

Stiptheid is verbeterd in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar

In mei bedroeg de stiptheid 88,9%, een verbetering in vergelijking met het cijfer van mei 2023 (87%).

De verbetering manifesteert zich met name in de vermindering van de vertraging die toe te ​ schrijven is aan NMBS, zoals de pannes van het rollend materieel en de vertraging gelinkt aan de operaties op het perron.

Sinds het begin van het jaar bedroeg de stiptheid gemiddeld 88,7%, een verbetering in vergelijking met dezelfde periode in 2023 (87,2%)

Het aantal geschrapte treinen daalde eveneens, tot 2,91% in mei 2024, in vergelijking met 4,38% in mei 2023.

NMBS blijft verder werken aan de verbetering van de stiptheid, met als doel de objectieven te bereiken die vastgelegd zijn in het openbaredienstcontract dat met de Belgische staat is afgesloten. ​ ​ 

Bart Crols

Bart Crols

Woordvoerder, NMBS

 

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.