Rechtszaak Buizingen: NMBS zal geen beroep aantekenen

NMBS heeft beslist geen beroep aan te tekenen tegen het vonnis in het kader van het treinongeval te Buizingen op 15 februari 2010 en dit ondanks het feit dat het vonnis van 3 december 2019 wel meerdere elementen bevat die NMBS met klem betwist.

Deze beslissing werd genomen uit respect voor de slachtoffers, hun families en hun naasten, ten aanzien van wie NMBS opnieuw haar diepste spijt en haar oprecht medeleven wenst te betonen. Een beroep zou een juridische procedure – die nu al te lang heeft geduurd - hebben doen aanslepen.

NMBS herbevestigt dat de veiligheid de absolute prioriteit is, en blijft, in haar dagdagelijkse werking en dat ze steeds in die zin zal blijven samenwerken met Infrabel.

Dimitri Temmerman Woordvoerder NMBS

Met meer dan 900.000 reizigers per dag (voor de COVID-19 crisis) wenst NMBS de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in BelgiĆ«. Haar streefdoel zijn tevreden klanten die de trein als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften zien. NMBS investeert daarom in een klantgericht vervoersmodel, stipte en goed onderhouden treinen en comfortabele en functionele stations die naadloos aansluiten op andere intermodale vervoersmodi. NMBS telt 18.400 medewerkers die samen elke dag opnieuw de klant centraal stellen.