NMBS vanaf 10 januari terug naar quasi-maximaal treinaanbod

5 januari 2022 - NMBS keert na het enigszins verminderd treinaanbod tijdens de kerstvakantie (zo’n 93% van het normale aantal treinen) terug naar een quasi volledig treinaanbod. Op die manier wil NMBS haar reizigers een maximale dienstverlening in veilige sanitaire omstandigheden verzekeren.

Dankzij een verbetering van de ziekte- en quarantainecijfers bij haar medewerkers, schakelt NMBS vanaf 10 januari terug over op een zo goed als volledig aanbod.  De tijdelijke schrapping van een honderdtal treinen die NMBS op 6 december jl had ingevoerd omwille van een stijgend absenteïsme wordt opgeheven. Ook 7 van de  18 P-treinen (piekuurtreinen) van en naar Brussel die eind november waren geschrapt,  komen terug in dienst.

NMBS biedt dagelijks 3.800 treinritten aan.

Bart Crols Woordvoerder, NMBS

Met meer dan 900.000 reizigers per dag (voor de COVID-19 crisis) wenst NMBS de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel zijn tevreden klanten die de trein als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften zien. NMBS investeert daarom in een klantgericht vervoersmodel, stipte en goed onderhouden treinen en comfortabele en functionele stations die naadloos aansluiten op andere intermodale vervoersmodi. NMBS telt 18.400 medewerkers die samen elke dag opnieuw de klant centraal stellen.