NMBS roept op tot één minuut stilte in haar stations en treinen uit solidariteit met slachtoffers overstromingen

Vorige week werd ons land getroffen door een natuurramp van ongeziene omvang. Ook de impact op het treinverkeer is enorm. NMBS en Infrabel werken momenteel aan een geleidelijke heropstart van het treinverkeer in de getroffen zones, een heropstart die meerdere weken in beslag zal nemen.

Uit solidariteit met de slachtoffers van de overstromingen roept NMBS al haar reizigers en medewerkers op om op dinsdag 20 juli om 12 uur één minuut stilte in acht te nemen. Ook de vlaggen aan de stations en gebouwen van NMBS zullen uit respect halfstok hangen. Het treinverkeer zal echter niet worden onderbroken.

Bart Crols Woordvoerder NMBS

Met meer dan 900.000 reizigers per dag (voor de COVID-19 crisis) wenst NMBS de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel zijn tevreden klanten die de trein als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften zien. NMBS investeert daarom in een klantgericht vervoersmodel, stipte en goed onderhouden treinen en comfortabele en functionele stations die naadloos aansluiten op andere intermodale vervoersmodi. NMBS telt 18.400 medewerkers die samen elke dag opnieuw de klant centraal stellen.