NMBS past zoals elk jaar treinaanbod aan tijdens kerstvakantie

20 december 2021 NMBS past zoals elk jaar tijdens de kerstvakantie haar dienstregeling aan in functie van het verwachte lager aantal reizigers. Een groot deel van de piekuurtreinen (P) rijdt niet en op kerst- en nieuwjaarsdag geldt de zondagsdienstregeling.

Er rijden ook minder S-treinen tussen Mechelen en Halle (S5) en Antwerpen en Sint-Niklaas (S34)

Daarnaast blijft ook de eerder gecommuniceerde tijdelijke schrapping van 120 treinen (omwille van medewerkers die omwille van de recente stijging van de COVID-besmettingen afwezig zijn door ziekte of die thuis in quarantaine verblijven) tijdens de kerstvakantie in voege.

Op 24/12 en 31/12 wordt het aanbod bijkomend aangepast:

Zo rijdt de S61 Charleroi – Namur – Jambes één keer per uur in plaats van twee keer. Het traject van de S9 Eigenbrakel – Landen wordt beperkt tot Brussel-Luxemburg – Landen.

De IC Antwerpen-Luchtbal - Brussel – Charleroi-Zuid en de S8 Zottegem - Brussel - Louvain-la-Neuve rijden dan weer niet na 18u.

Enkel op 24/12 rijden de L-treinen Athus – Rodange (Luxemburg) – Luxemburg niet meer vanaf 20 uur.

De aangepaste dienstregeling loopt van vrijdag 24 december tot en met zondag 9 januari 2021. Meer info is te vinden op de routeplanner van NMBS via de app of de website.

Bart Crols

Bart Crols

Woordvoerder, NMBS

 

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.