NMBS maakt zich op voor WK wielrennen

Over een paar weken is het zover, dan vinden van zaterdag 18 tot en met zondag 26 september de 2021 UCI Road World Championships plaats in Vlaanderen. NMBS verwacht dat veel wielerfans met de trein naar de vertrek- en aankomststeden zullen afzakken. Om dat in goede banen te leiden, rijden er op de drukste wedstrijddagen extra treinen en zullen er ook extra zitplaatsen zijn op de reguliere treinen. Wie het WK wil bijwonen vanop de eerste rij, kan de treinreis nu al plannen via de online reisplanner van de NMBS. Zowel voor de tijdrit op zondag 19 september als de wegrit bij de mannen en de vrouwen op 25 en 26 september kunnen reizigers gebruik maken van het weekendbiljet, waarmee ze voor de helft van de prijs heen en terug de trein nemen.

Om de verschillende wielerwedstrijden mogelijk te maken, wordt de bereikbaarheid van de steden met de auto beperkt. Er wordt dan ook aangeraden met de trein naar het parcours te komen. Zowel in Knokke-Heist, Brugge, Antwerpen als Leuven bevindt de start- en aankomstzone zich op wandelafstand van het station.

Extra aanbod

Op zondag 19 september wordt tussen Knokke-Heist en Brugge de individuele tijdrit bij de mannen gereden. Van en naar de stations van Knokke en Brugge rijden er extra treinen en op de reguliere treinen zijn er extra zitplaatsen.

Op zaterdag 25 september rijden de dames hun wegrit van Antwerpen naar Leuven. Van en naar Antwerpen en Leuven zijn er dan extra zitplaatsen op de reguliere treinen.

Ook voor de wegrit bij de mannen op zondag 26 september wordt het treinaanbod versterkt. Van en naar Leuven rijden er extra treinen en op de reguliere treinen naar zowel Antwerpen en Leuven zijn er extra zitplaatsen.

Ook voor alle andere ritten voorziet NMBS voldoende capaciteit naar de vertrek- en aankomststeden.

Dimitri Temmerman Woordvoerder NMBS

Met meer dan 900.000 reizigers per dag (voor de COVID-19 crisis) wenst NMBS de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in BelgiĆ«. Haar streefdoel zijn tevreden klanten die de trein als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften zien. NMBS investeert daarom in een klantgericht vervoersmodel, stipte en goed onderhouden treinen en comfortabele en functionele stations die naadloos aansluiten op andere intermodale vervoersmodi. NMBS telt 18.400 medewerkers die samen elke dag opnieuw de klant centraal stellen.