NMBS lanceert treinticket voor De Warmste Week in Kortrijk

Per verkocht treinticket 2 euro naar de goede doelen van De Warmste Week

NMBS zet mee haar schouders onder De Warmste Week. Van 18 tot en met 24 december maakt Studio Brussel een week lang non-stop live radio en organiseert ze benefietconcerten op het Nelson Mandelaplein in Kortrijk. Deze locatie ligt op wandelafstand van het station en is dan ook vlot bereikbaar met de trein. Speciaal daarvoor lanceert NMBS het ‘De Warmste Week’-treinticket: van 18 tot en met 24 december reis je vanuit elk Belgisch station voor 12 euro heen en terug naar Kortrijk. Per verkocht treinticket gaat 2 euro naar de 2.088 goede doelen van De Warmste Week.

De Warmste Week is de voorbije jaren uitgegroeid tot de grootste solidariteitsbeweging in Vlaanderen, ondersteund en gedragen door alle VRT-netten. Vorig jaar werd een recordbedrag van meer dan zeventien miljoen euro ingezameld. Tienduizenden bezoekers zakten toen af naar Music For Life, de actie van Studio Brussel, in het provinciaal domein Puyenbroeck in Wachtebeke.

Extra capaciteit op de treinen

Nu de actie van Studio Brussel voor De Warmste Week dit jaar vlakbij het station van Kortrijk plaatsvindt, worden heel wat bezoekers met de trein verwacht. NMBS versterkt daarom tijdens De Warmste Week de capaciteit van de laatste treinen vanuit Kortrijk. Daarnaast lanceert ze het 'De Warmste De Week'-treinticket, waardoor iedereen die met de trein naar Kortrijk reist automatisch twee euro bijdraagt aan de 2.088 goede doelen van De Warmste Week, gevalideerd door de Koning Boudewijnstichting.

Het 'De Warmste Week'-treinticket is vanaf 6 december te koop via de website en de app van NMBS, en aan de ticketautomaten en de loketten.

Naast dit speciale treinticket steunt NMBS ook de acties die spontaan worden georganiseerd door haar 17.500 medewerkers.

© VRT: Studio Brussel maakt voor De Warmste Week 1 week lang live radio aan het station van Kortrijk.
Dimitri Temmerman Woordvoerder NMBS

Met meer dan 900.000 reizigers per dag (voor de COVID-19 crisis) wenst NMBS de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in BelgiĆ«. Haar streefdoel zijn tevreden klanten die de trein als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften zien. NMBS investeert daarom in een klantgericht vervoersmodel, stipte en goed onderhouden treinen en comfortabele en functionele stations die naadloos aansluiten op andere intermodale vervoersmodi. NMBS telt 18.400 medewerkers die samen elke dag opnieuw de klant centraal stellen.