NMBS lanceert communicatiecampagne om selectieve afvalinzameling in haar stations te versterken

NMBS lanceert communicatiecampagne om selectieve afvalinzameling in haar stations te versterken

Duurzaamheid maakt deel uit van het DNA van NMBS, met de trein als het duurzame vervoersmiddel bij uitstek. Maar NMBS wil meer doen voor het milieu, met name door de selectieve afvalinzameling in haar stations te versterken. Afgelopen zomer zijn daarom in zeventig bijkomende stations sorteervuilnisbakken geplaatst. De NMBS gaat haar reizigers ook bewuster maken van hoe ze hun afval correct moeten sorteren en lanceert daarvoor een communicatiecampagne, die zal te zien zijn via de verschillende kanalen van NMBS. Want schone stations, perrons en treinen zijn essentieel en beter voor ieders comfort.

Door ons afval te sorteren en te zorgen voor meer netheid participeren we aan een duurzame ontwikkeling, maar zorgen we – zeker in de huidige sanitaire crisis – ook voor elkaars veiligheid. NMBS lanceert daarom een communicatiecampagne om de reizigers aan te moedigen de vuilnisbakken in de stations te gebruiken en hun afval correct te sorteren.

In alle stations met meer dan 10.000 opstappende reizigers per week zijn er nu vuilnisbakken waarbij het afval kan worden gesorteerd. Elk jaar wordt op die manier duizenden tonnen afval ingezameld en gerecycleerd.

De campagne bestaat uit drie visuals, één voor elk type afval:

  • Blauw: PMD
  • Geel: Papier en karton
  • Roze: Restafval (waaronder ook de wegwerpmaskers)

De campagne zal te zien zijn op de verschillende communicatiekanalen van NMBS, zoals de sociale media, de affiches in de stations en de schermen in de stations en treinen.

Dimitri Temmerman
Dimitri Temmerman Woordvoerder NMBS
Over NMBS

Met meer dan 900.000 reizigers per dag (voor de COVID-19 crisis) wenst NMBS de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in BelgiĆ«. Haar streefdoel zijn tevreden klanten die de trein als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften zien. NMBS investeert daarom in een klantgericht vervoersmodel, stipte en goed onderhouden treinen en comfortabele en functionele stations die naadloos aansluiten op andere intermodale vervoersmodi. NMBS telt 18.400 medewerkers die samen elke dag opnieuw de klant centraal stellen.