IMG_4293 (002).jpg
Delen:

NMBS investeert in overkapte fietsenstallingen aan station Heverlee – quasi-verdubbeling aantal plaatsen

9 mei 2022 - Het aantal fietsstallingen aan het station van Heverlee, een deelgemeente van Leuven, is sinds deze week niet enkel bijna verdubbeld maar daarenboven ook volledig overkapt.

Het gaat om overkappingen aan beide perrons. De overkapping van de fietsenstalling vlak naast het perron richting Leuven, dat het grootste aantal reizigers kent, wordt tegelijk gebruikt als perronluifel.

In totaal gaat het om meer dan 230 fietsenstallingen, een quasi verdubbeling ten opzichte van de huidige situatie.

De werken – die startten in januari 2022 – zijn afgerond.

NMBS investeert volop in de uitbreiding van het aantal fietsenstallingen aan haar stations, die uitgroeien tot mobiliteitshubs waar reizigers vlot van het ene vervoersmiddel op het andere kunnen overstappen.

Het station van Heverlee bevindt zich op spoorlijn 139 tussen Leuven en Ottignies en telde in 2019 (voor de corona-pandemie) dagelijks gemiddeld 533 opstappende reizigers.

Aan het station van Heverlee bevindt zich eveneens een Mobipunt met deelfietsen en deelauto’s.

Bart Crols

Bart Crols

Woordvoerder, NMBS

 
 
 
 
 
 
 
 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.

www.nmbs.be