NMBS betrekt grote publiek bij testen nieuwe functies van NMBS-app

Vanaf vandaag kan nu ook het grote publiek nieuwe functies van de NMBS-app testen en helpen verbeteren, nog voor ze eventueel in de officiële app worden geïntegreerd. Dat gebeurt via NMBS Lab, een app die lijkt op de officiële NMBS-app, maar dan zonder de mogelijkheid om tickets te kopen. NMBS breidt de functies van haar app al enkele jaren systematisch uit. Nieuwe specificaties worden daarbij zowel intern als door externe gebruikers telkens uitvoerig getest en geëvalueerd. ​

De voordelen van NMBS Lab zijn legio. Reizigers kunnen nieuwe mogelijkheden enkele weken testen en hun feedback zorgt ervoor dat de functionaliteiten na een positieve evaluatie ook veel sneller aan de officiële app kunnen worden toegevoegd.

De Lab App kan via de App Store en Google Play worden gedownload.

Twee nieuwe functies om te testen

Gebruikers kunnen via NMBS Lab meteen twee nieuwe functies testen: “Train Composition” en “Don’t Miss My Stop”. Beide functies zijn tijdelijk aanwezig in de NMBS Lab App. In functie van de evaluatie ervan wordt beslist om deze al dan niet in de NMBS-app te integreren.

“Train Composition” verschaft heel wat praktische informatie over de trein die de reiziger wil nemen. Zo toont het bijvoorbeeld of de trein is uitgerust met airco of waar het rijtuig met plaats voor fietsen of het eersteklas rijtuig zich bevindt. Het grootste deel van de vloot wordt onmiddellijk in de test betrokken; de rest volgt in een tweede fase.

Wie het aankomst- of overstapstation zeker niet wil missen, schrijft zich in voor “Don’t Miss My Stop”. De reiziger krijgt dan een melding wanneer het volgende station het aankomst- of overstapstation is of wanneer de trein dat station binnenrijdt.

NMBS Lab is de jongste ontwikkeling van het Innovation Lab van NMBS dat nieuwe projecten selecteert, test en lanceert om de klantervaring systematisch te verbeteren.

Bart Crols

Bart Crols

Woordvoerder, NMBS

 

 

 

 

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.

Neem contact op met

www.nmbs.be