Nieuwe fietsparking Mechelen-Nekkerspoel in dienst

Aan het station van Mechelen-Nekkerspoel kunnen de treinreizigers voortaan gebruik maken van de nieuwe fietsparking aan de voorkant van het station. De nieuwe fietsparking is volledig overdekt en telt bijna vijfhonderd parkeerplaatsen. Dat zijn er ruim dubbel zoveel dan in de vorige fietsenstalling, die deels in openlucht was.

Met de nieuwe fietsparking wil NMBS het de reizigers die met hun fiets, bromfiets of bakfiets naar het station komen comfortabeler maken om die te parkeren aan het station, om daar over te stappen op één van de 140 treinen die er elke weekdag stoppen.

Aantal plaatsen verdubbeld

De nieuwe fietsparking telt in totaal 484 parkeerplaatsen. Een aantal van die plaatsen is voorzien voor bromfietsen en buitenmaatse fietsen, zoals bakfietsen. Een deel van de parking, goed voor 90 plaatsen, zal in een latere fase afgesloten worden en voorbehouden zijn voor wie een MOBIB-kaart heeft.

Om de veiligheid van de fietsers en voorbijgangers te verhogen, is de zone tussen de nieuwe fietsparking en de onderdoorgang autovrij gemaakt.