Nieuwe fietsparking Gent-Dampoort vanaf morgen volledig in dienst

Aan het station van Gent-Dampoort wordt morgen, dinsdag 1 februari, de nieuwe fietsparking volledig in dienst genomen. De afgelopen maanden konden delen van de nieuwe parking al worden gebruikt, maar vanaf morgen kunnen reizigers gebruik maken van alle ruim 4.400 overdekte parkeerplaatsen voor fietsen, bromfietsen en buitenmaatse fietsen. Een deel van deze plaatsen bevindt zich in een afgesloten gedeelte dat voorbehouden is voor wie een MOBIB-kaart heeft.

Dankzij de nieuwe parking kunnen de vele reizigers die met een fiets, bromfiets of bakfiets naar het station komen hun tweewieler comfortabeler parkeren aan het station, om daar over te stappen op de trein.

Meer comfort

De nieuwe fietsenstalling is in tegenstelling tot de vorige volledig overdekt en telt ook dubbel zoveel plaatsen dan vroeger. Een deel van de parking, goed voor bijna 700 plaatsen, is afgesloten en voorbehouden voor wie een MOBIB-kaart heeft.

In het midden van de fietsparking is een ruimte voorzien voor het Fietspunt.

Een deel van de fietsenstalling is afgesloten en voorbehouden voor wie een MOBIB-kaart heeft. © NMBS

Uitgebreid treinaanbod

In het station van Gent-Dampoort stoppen elke werkdag 180 treinen. Sinds december vorig jaar werd het aanbod verder uitgebreid, met zowel op weekdagen als op zaterdag extra vroege en late treinen.

www.nmbs.be