Eerste Eurocity tussen Brussel en Parijs

De sportzomer is begonnen bij NMBS! Woensdagochtend is de eerste Eurocitytrein vertrokken vanuit Brussel-Zuid naar Parijs. De trein deed een tussenstop in het station van Bergen voordat hij verder naar de Franse hoofdstad reed. Tia Hellebaut, voormalig Olympisch kampioene hoogspringen, was aanwezig om de trein symbolisch in te huldigen.

De komende weken is Parijs de sporthoofdstad van de wereld en veel reizigers zullen de grens oversteken om de Lichtstad te bezoeken. NMBS breidt haar klassieke aanbod daarom uit met Eurocitytreinen, een extra optie voor de toeristen en voor de supporters die de atleten in Parijs willen gaan aanmoedigen.

Vier treinen per dag

Vanaf vandaag en dat tot en met 11 augustus rijden er vier treinen per dag tussen de twee hoofdsteden: één 's ochtends vroeg en één kort na de middag vanuit Brussel-Zuid naar Paris-Nord, en één kort na de middag en één 's avonds in de omgekeerde richting.

De Eurocitytreinen maken zowel bij de heen- als bij de terugreis een tussenstop in het station van Bergen (de enige halte tussen Brussel en Parijs). ​

Van Brussel-Zuid naar Paris-Nord

Ochtend

Namiddag

Zaterdag & zondag

Zaterdag

Zondag

Brussel-Zuid

Vertrek vanuit Bergen

Aankomst in Paris-Nord

Van Paris-Nord naar Brussel-Zuid

Namiddag

Avond

Zaterdag & zondag

Zaterdag*

Zondag

Parijs-Noord

Vertrek vanuit Bergen

Aankomst Brussel-Zuid

*dienstregeling geldig tot 3/08

Van 28 augustus tot 8 september vertrekt er vanuit Brussel-Zuid op weekdagen een trein om 7.02 uur en in het weekend om 7.06 uur, met een terugrit in de vooravond (op weekdagen om 18.48 uur en in het weekend om 19.02). Deze tweede periode valt samen met het tweede deel van het sportevenement.

Een betaalbare manier om deze zomer naar Parijs te reizen

Tickets voor tweede klas zijn verkrijgbaar vanaf € 34 voor een enkele reis, en voor eerste klas vanaf € 49. Voor groepen van tien personen of meer gelden speciale tarieven.

Reserveren is verplicht. Tickets zijn te koop via de website van NMBS Internationaal.

Dit nieuwe zomeraanbod maakt deel uit van het streven van NMBS om internationale treinverbindingen te promoten als een duurzaam en comfortabel alternatief voor auto-, bus- en vliegreizen.

www.nmbs.be