Meer informatie in realtime voor de reizigers

NMBS toont sinds kort op het scherm van de ticketautomaten in vierhonderd stations de realtime dienstregeling van de eerstvolgende vertrekkende treinen. Dit moet de informatie die NMBS aanbiedt aan haar reizigers verder verbeteren.

De nieuwe dienst is een meerwaarde om reizigers ook in de stations realtime informatie te kunnen geven, bijvoorbeeld wanneer er in hun station geen digitale informatieschermen zijn, ze geen smartphone hebben, de beschikbare data van hun telecomabonnement op is of wanneer de batterij van hun gsm leeg is.

Op de ticketautomaten krijgen de reizigers nu de tien eerstvolgende vertrekkende treinen te zien, samen met hun actuele vertrektijd, hun bestemming en het spoor waarop de trein zal vertrekken.

Voor de reizigers is dit een bijkomende manier om de dienstregeling van de treinen te kunnen raadplegen, bovenop de audio-aankondigingen en gele affiches die er reeds in elk station zijn. Reizigers kunnen de realtime dienstregeling van alle treinen uiteraard ook raadplegen via de website of app van NMBS.

Dimitri Temmerman

Dimitri Temmerman

Woordvoerder, NMBS

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.