COVID-19: Nieuw vaccinatiepunt in station van Jette

Opening vaccinatiepunten in Brussel-Centraal en Brussel-Zuid verlengd

9 november 2021 - De Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC) voert haar vaccinatiecampagne verder op en NMBS werkt hieraan mee door in Brussel lokalen ter beschikking te stellen om er vaccinatiepunten onder te brengen die voor iedereen toegankelijk zijn. Vanaf vrijdag 12 november opent een nieuw vaccinatiepunt in het station van Jette. De vaccinatiepunten in Brussel-Zuid en Brussel-Centraal blijven langer open, tot en met 31 december.

Deze vaccinatiepunten zijn zonder afspraak toegankelijk voor alle reizigers en andere voorbijgangers die nog niet de gelegenheid hebben gehad zich te laten vaccineren. In de Brusselse stations zijn nu in totaal drie vaccinatiepunten, waar de vaccinatiecampagne wordt voortgezet.

De gegevens en openingstijden van de drie vaccinatiepunten:

• Station Jette : van donderdag tot zondag van 13u tot 19u, en dat tot 30 januari 2022. (In samenwerking met de gemeente Jette.)
  • Station Brussel-Centraal, aan de kruising Putterij/Kantersteen : van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 19u30, tot 31 december 2021. Sinds 30 oktober ook op zaterdag, van 10u tot 19u30.
  • Station Brussel-Zuid, Hortagallerij, tussen de Eurostar check-in en de desk van Air France, van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 19u30, tot 31 december 2021.

In de stations van NMBS zijn ook twee testcentra, één in Brussel-Zuid en één in Antwerpen-Centraal. Deze zijn geopend tot 30 maart 2022.

De schermen in de stations en de treinen zullen de reizigers informeren over de verschillende vaccinatiemogelijkheden.

De website https://coronavirus.brussels/nl/vaccinatie-covid-menu/waar-kan-ik-me-laten-vaccineren/ bevat alle informatie over de vaccinatieplaatsen in Brussel.Reeds sinds het begin van de coronacrisis vervult NMBS haar rol als essentiële mobiliteitsoperator, en dat in het belang van zowel de economie als van de mobiliteit van iedereen. Dankzij de vaccinatiepunten in de Brusselse stations, zet NMBS haar bijdrage aan deze collectieve inspanning verder.