COVID-19: geleidelijke terugkeer naar het normale aanbod

16 februari 2022 - Gezien de gunstige evolutie van het aantal personeelsleden dat afwezig is omwille van ziekte en/of in quarantaine verblijft, kan NMBS 70 van de treinen die sinds een maand zijn opgeschort, opnieuw in dienst nemen. Met deze geleidelijke terugkeer naar de normale toestand, keert NMBS vanaf maandag 21 februari terug naar 96% van haar gebruikelijk aanbod.

Sinds een maand is de frequentie van een aantal treinen verminderd en waren bepaalde verbindingen opgeschort. De treinen die gebruikt worden door pendelaars en studenten werden behouden, alsook een maximaal aantal alternatieven voor de reiziger.

In de praktijk zal een aantal P-treinen (piekuurtreinen) die 's ochtends naar Brussel rijden opnieuw in dienst worden gesteld, alsook de S53 treinen tussen Gent-Sint-Pieters en Lokeren.

NMBS brengt eveneens de S9 treinen tussen Eigenbrakel- Brussel-Schuman - Landen opnieuw in dienst. Daardoor kan deze verbinding, zoals voorzien in het vervoersplan, worden doorgetrokken tot Lillois en Nijvel. Op weekdagen zullen deze S9 treinen vanaf 21/2 elk uur verlengd worden tot Nijvel (met stop te Lillois). Met deze nieuwe verbindingen zullen de reizigers van de stations van Nijvel en Lillois kunnen beschikken over 2 treinen per uur naar Brussel-Schuman, in plaats van één. Het is een bijkomende stap in het kader van het GEN.

De reizigers worden uitgenodigd de routeplanner van NMBS via de app of via de website te raadplegen voor de dienstregeling.

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.

Neem contact op met

www.nmbs.be