Bevestiging van een spoorstaking op 19 december

12 december 2019 - Het spoorverkeer zal op 19 december verstoord zijn. NMBS bereidt een alternatief vervoersplan voor om de continuïteit van de dienstverlening aan de reizigers te verzekeren.

Als gevolg van de bevestiging van de 24-urenstaking door meerdere vakbonden, zal het treinverkeer tussen woensdagavond 18 december (vanaf 22u) en donderdagavond 19 december (tot 22u) verstoord zijn. NMBS zal een gegarandeerde dienstverlening uitwerken op basis van het aangeven van het personeel om die dag al dan niet te komen werken. ​

Deze gegarandeerde dienstverlening zal tijdens de staking van toepassing zijn. Het gaat om een periode van 24 uur, vanaf woensdag 18 december (22 uur) tot donderdag 19 december (22 uur).

Om de reizigers de kans te geven zichzelf te kunnen organiseren, zal het alternatieve vervoersplan ten laatste op dinsdagavond 17 december gecommuniceerd worden, en dat via de verschillende informatiekanalen van NMBS.

NMBS betreurt de impact van deze staking op haar klanten.