Alternatieve treindienst op dinsdag 20 mei: 3 op de 5 IC-treinen rijden 

Als gevolg van een nationale staking in de openbare sector zullen er vanaf maandag 19 mei om 22 uur tot en met dinsdag 20 mei minder treinen rijden. Op basis van het personeel dat heeft aangegeven te zullen werken, hebben NMBS en Infrabel een alternatieve treindienst uitgewerkt. Deze zal vanaf maandagochtend te raadplegen zijn via de online reisplanner van NMBS. ​ 

Concreet zullen op dinsdag 20 mei 3 op de 5 IC-treinen rijden. Dat zijn de treinen tussen de grote steden. Daarnaast rijden ook 1 op de 2 L- en voorstedelijke S-treinen. Er rijden weinig P-treinen. Het gaat om de treinen die het aanbod versterken tijdens de ochtend- en de avondspits. ​ 

Plan je reis ​ 

NMBS raadt haar reizigers aan hun reis goed voor te bereiden en regelmatig de online reisplanner te raadplegen, via de app of website. Vanaf maandagochtend toont deze de alternatieve treindienst voor dinsdag. Meer informatie is ook terug te vinden op de NMBS-website. ​ 

NMBS blijft ook tijdens de staking assistentie verlenen aan reizigers met een beperkte mobiliteit, en dat op basis van de alternatieve treindienst. ​ 

Internationale treinen ​ 

Voor meer informatie over het internationale treinverkeer, kunnen reizigers terecht op de website van NMBS Internationaal

Bart Crols

Bart Crols

Woordvoerder, NMBS

 

Share

Over NMBS

Onderweg. Naar beter. NMBS, de operator voor het reizigersvervoer per trein in België, wenst de oplossing te zijn voor een comfortabele en duurzame mobiliteit in België. Haar streefdoel: tevreden klanten die de trein zien als een evidente oplossing voor hun mobiliteitsbehoeften. Als één van de grootste werkgevers in België en als sleutelspeler voor de mobiliteit blijft NMBS investeren in klantgericht, stipt, veilig en comfortabel vervoer. De teams van NMBS zetten zich dag in dag uit in voor comfortabele en functionele stations, het bevorderen van intermodale verbindingen, het onderhouden en vernieuwen van treinen en reizigers veilig op hun bestemming te brengen. Elke dag opnieuw zetten ze de klant centraal.

Neem contact op met

www.nmbs.be