Aline (17) uit Geel wint pianowedstrijd NMBS

27 november 2019 - De zeventienjarige Aline Belmans uit Geel heeft de pianowedstrijd van NMBS gewonnen. Sinds december vorig jaar stond afwisselend in tien stations een aantal weken een piano, waar iedereen vrij op kon spelen. Wie daar ook een video van maakte en de meeste stemmen wist te verzamelen, won de wedstrijd. Aline Belmans speelde op de piano in het station van Brugge en kreeg daarvoor de meeste stemmen. Vandaag kreeg ze van NMBS haar prijs… een elektrische piano.

De video van Aline dateert van augustus, toen de piano drie weken lang in het station van Brugge stond. Daarvoor konden reizigers ook al op de piano spelen in de stations van Antwerpen-Centraal, Gent-Sint-Pieters, Leuven en Oostende. Per station werd op basis van het aantal stemmen één finalist gekozen. Zij namen het in een tweede stemronde tegen elkaar op.

Met het plaatsen van de piano’s wist NMBS extra sfeer te creëren in de stations. Heel wat reizigers namen de tijd om er tijdens hun reis zelf op te spelen of om er naar te luisteren. Ook volgend jaar wil NMBS in een aantal stations een piano plaatsen. Wanneer en in welke stations dat zal zijn, wordt later bekendgemaakt.

Hieronder kan je de video herbekijken waarmee Aline Belmans de wedstrijd won: